Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J53a82r69o97s96l84a38v 23P94t97á45č27e80k 4412249291194

A má pan T. Ortel možnost se k něčemu vyjádřit? Nenarazil jsem na jediné médium, kde by dostal tento člověk prostor. Jak tedy má vyjádřit podporu panu Bangovi? Na druhou stranu, proč by podporoval někoho, kdo ho hrubě uráží a rozpoutal na něj mediální štvanici?

+1/0
5.12.2016 7:08

I47v18a49n 95Z94b87o96ř74i81l 8974309650215

No, řekl bych, že příští rok má Ortel zlatého slavíka jistý. A myslím to naprosto vážně.

0/0
1.12.2016 6:54

I35v71a49n84a 18M44e18l79k67u92s90o66v21á 4556898496572

A další adept nějaké nové neziskové organizace?

+1/0
1.12.2016 2:08
Foto

M33í16r84a 19V26e25s22e64l70ý 5836492415

Vážený pane,doufam ze jste lepší pravnik,nez spisovatel a filozof.

+3/0
30.11.2016 21:43
Foto

M85i58c66h72a19l 88M10a19l10ý 3730306380529

Pane doktore, je hezké, že jdete "s proudem", ale v čem chcete podpořit R. Bangu?

- ve lhaní a nepodloženém obviňování?

- v získání potřebných prostředků na rekonstrukci prvorepublikové vily?

- v nerespektování svobodného hlasování a hvízdání?

- ve lžích o nacistických znacích (lebky)?

- ve lžích, že Ortel propaguje to samé co Himmler?

- ve vulgárních textech jeho skladeb?

- v ukřivděnosti, že se svým chováním a následným lhaním stal terčem kritiky?

Byl to Radek Banga a následně media, co tuto kauzu rozpoutali. Ortel byl ticho a nijak na obviňování a vžýpady nereagoval. Proč by měl nyní?

V diskusi dříve jsem se Vás pane doktore zeptal, jak vnímáte konstatování R. Bangy, že Ortel propaguje to samé, co Himmler - tedy genocidu. Odpověděl jste, že jako právník nevnímáte, že by R. Banga obvinil Ortel z prosazování genocidy. Toto Vaše stanovisko mi plně stačí k tomu, abych si učinil názor, proč píšete, co píšete. Nejsem právník, ale řekl bych, že se v právu dosti nadstandardně orientuji.

+9/0
30.11.2016 21:22
Foto

M36i61c59h55a47l 64M90a88l71ý 3810156520559

Nicméně, zůstává původní otázka - v čem a zejména proč má Ortel pana Bangu podporovat? Nebo máte pocit, že by každý člověk měl na potkání obejmout každého Roma, černocha, muslima, prostě cizince, aby dokázal, že plave v tom správném proudu? Já si myslím, že by takový člověk dostal po druhém objetí po papuli.

+5/0
30.11.2016 21:22

J63i86ř10í 53H32r84b50e17k 9584143895563

„Očekával bych tedy, že nyní vystoupí Ortel s veřejným prohlášením, kde odsoudí rasistické a vulgární slovní útoky vůči panu Bangovi...“

----

a očekáváte také, že pan Banga vystoupí s veřejným prohlášením, kde odsoudí nechutné vulgární útoky vůči paní Bílé? Stejný vztah -> stejná logika.;-)

+7/0
30.11.2016 19:33

J20i81ř68í 20N15o95s53e35k 1638787591316

Omluví se pan Banga za to, že chybně označil lebku z hnáty za VÝLUČNĚ nacistický symbol? Ten lev teda kapku překážel.

A tady bych začal.

+9/−1
30.11.2016 18:18
Foto

M74i98c12h44a87l 39M93a78l72ý 3640666240689

Já bych zase očekával, že lidi dostanou rozum a budou řešit věci podstatné.

0/0
30.11.2016 21:23

J92i25ř26í 48N94o26s79e89k 1448427681466

To se asi nedočkáte. :-(

+2/0
30.11.2016 22:00

D63a18v13i54d 31H80o64l84e64c 3649924903709

Banga tam šel schválně proto aby mohl dělat dusno a zviditelnil se. Nyní pouze sklízí co zasel.

+4/−1
30.11.2016 18:02

V43á92c46l74a87v26e66k 52P71e19t79r 2735446283450

Možná by se i omluvili, pane advokáte ... ale někdo jim hned po Slavíkovi zablokoval všechny profil, co jsem slyšel ...

+7/0
30.11.2016 17:55

Z90d83e20n89ě97k 88B66á57r38t93a 5173101727338

Každý fotbalový klub má své fanoušky,část z nich se chová jako hovada,nebo pokřikují rasistická hesla,což je v podstatě totéž.Reakce klubu? Chování svých fanoušku odsoudí a distancuje se od nich,nebo se za jejich chování omluví.Pokud se tak děje ve sportu,proč ne mezi muzikanty.Rozdíl je asi v tom,že žádný sportovní klub nechce být spojován s rasismem,násilím a šířením nenávisti.Mezi muzikanty něco takového nefunguje,naopak na svém image rasistu,které podporuje kdejaký primitiv si ještě zakládají...

+5/0
30.11.2016 17:39
Foto

J96a59r31o78m73í16r 98P22e47t72ř32í88k 6724291889668

Tak, tuto hysterii rozpoutali bratři Bangovi.

Ale měli by věrohodně prokázat, že Ortel je skutečně nacista. Jinak se v podstatě jedná z jejich strany o pomluvu.

A znáte to přísloví: Kdo seje vítr, sklidí..... Zde bych slovo vítr nahradil slovem "nenávist", protože když jsem se díval na rozhovor Radka Bangy s Danielou Drtinovou, tak z jeho úst slovo nenávist znělo jako hlavní téma jeho rozhovoru. Ale, jak mohl tuto nenávist vyvolat Ortel, když se vůbec k ničemu nevyjádřil a odmítl se této pokleslé diskuse s Drtinovou zúčastnit?

Takže, nevím, k čemu by se měl Ortel vyjadřovat.

+14/−2
30.11.2016 17:06
Foto

J63a47r70o74m85í75r 96P44e61t76ř36í91k 6724501909668

A ještě bych dodal, když se podobně nenávistné projevy objevují proti Miloši Zemanovi a Vladimírovi Putinovi, tak bratři Bangové mlčí a Patrik Banga ještě autory těchto nenávistných článků dává na titulku.

Takže, ať bratři Bangové laskavě mlčí, když sami vyvolali tuto nenávistnou kampaň proti Ortelovi a teď neunesou následky svých činů.

+13/−1
30.11.2016 17:11

M44i72l97a13n 79B60í96l55e23k 5124209901

Takže onen kryptogram v názvu kapely, odkazující k pozdravu Heil Hitler, pan Ortel ve své bývalé kapele nerozšifroval?;-) Samozřejmě že takto bude argumentovat ve všem, tudíž je zcestné trvat na "věrohodném prokázání". Nácíčkové moc dobře vědí, kde a jak se mohou zákonně pohybovat. Pokud se pan Ortel důrazně nedistancoval od své minulosti, pak je odtažitost k člověku, který se hlásil (i když skrytě) k Hitlerovi, na místě.

+3/−8
30.11.2016 17:26

V10á40c35l28a86v63e17k 41P12e38t70r 2295336393150

Proč lžete. Neměl žádnou "svou bývalou kapelu". V té kapele jen bubnoval a odešel z ní. Tak těch keců už nechte. Plácáte tady o tom už dva dny, aniž byste znal souvislosti ...

+8/0
30.11.2016 17:51

M32i25l42a77n 73B73í29l18e22k 5324439531

Dobře, tak to nebyla "jeho" kapela. Ale předpokládám, že v ní hrál dobrovolně. Člověk se špetkou sebereflexe, který by hrál ve skupině skrytě odkazující k Hitlerovi, by se za takovouto nehoráznou blbost velmi styděl. Pan Ortel se již tedy zřetelně distancoval od této šmíry?

+1/−1
30.11.2016 18:02

V61á37c79l73a55v49e78k 56P97e69t93r 2885446783700

Máte možnost se ho zeptat ... já to nevím, já jen nemám rád, když někdo plácá z vody

+3/0
30.11.2016 18:13

M43i15l66a75n 87B47í82l32e80k 5934929971

Myslím, že odkaz Heil Hitler (i když skrytě vyjádřený) je natolik odpudivý, že člověk se špetkou soudnosti hrající (i když krátce) pod touto "značkou" by si sypal popel na hlavu sám od sebe - a nečekal by na nějaké dotazy...

+1/−1
30.11.2016 18:44

V67á66c86l73a90v17e88k 61P90e33t80r 2725596383490

Ach jo .... já to nevím, jestli se distancoval, v ano? Taky né, když ani nevíte že to nebyla jeho kapela. Tak si to dohledejte, nebo se ho na to zeptejte přímo a nerozvíjejte tady Akta X ....

+2/0
30.11.2016 19:09

M70i52l53a97n 71B16í97l40e70k 5384989611

To je právě problém pana Ortela - kdyby otevřeně řekl, že v mládí provedl hloupost, tak by k dohadům nemuselo docházet;-)

+1/−2
30.11.2016 19:33

J58i67ř38í 21N17o67s75e86k 1498197181126

Paní Hana Hegerová má ve jménu skrytý symbol? Když je dívka sladká osmnáctka, je to nacistka? Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet jsou dva nácci?

Máte v tom chaos, nešťastníče 8-o

0/0
30.11.2016 23:22

M65i63l16a21n 15B64í95l32e43k 5484209251

Jojo, 88 si náckovská kapela vybrala do názvu, protože fandila Lindrosovi, který ji nosil na dresu, co?;-)

+1/0
1.12.2016 7:10
Foto

J82a62r32o68m68í14r 38P15e62t95ř80í93k 6254461409628

Toto je argument, kterým se zde ohání pan Banga.

Samozřejmě by se k tomuto měl Tomáš Ortel vyjádřit, ale ať pan Banga prokáže, že Tomáš Ortel v této kapele složil a zpíval rasistickou píšeň proti židům a další písně, které se dají pokládat za nacistické.

S jeho písněmi, kde burcuje proti nebezpečí islamizace naší země se osobně ztotožňuji.

+7/0
30.11.2016 18:21

M50i35l83a16n 45B41í92l17e20k 5744969311

Takže když někdo hrál dobrovolně v kapele (a zřejmě se od toho nedistancoval), jejíž název se skrytě hlásí k Hitlerovi, s neonacismem podle vás nemá nic společného?

+1/0
30.11.2016 18:34
Foto

J28a83r78o94m45í68r 51P13e38t69ř34í52k 6384241859298

Tak Ortel již vysvětlení podal. Jenže pro adminy iDnesu na nevěrohodném webu, takže pokud bych sem dal odkaz, tak budu okamžitě smazaný se ztrátou života.

Musíte si uvědomit, že šéfadmin Patrik Banga označil za nevěrohodný web i takový web, kterému již dal rozhovory náš prezident Miloš Zeman. Na rozdíl např. od naší ČT či iDnes.

+6/0
30.11.2016 19:21

J69i78ř79í 88H86r12b55e12k 9154173655103

Proč tady šíříte polopravdy „zřejmě se od toho nedistancoval“ -> já četl pravý opak. Pokud člověk prodělá vývoj a začne jinak, neměla by se mu minulost předhazovat (pokud tedy nechceme opakovat praktiky minulého režimu, kde člověk mohl trpět za „nerozvážnosti“ v pubertě na celý život a vlastně pak i jeho děti):-/

+2/0
30.11.2016 19:41

M50i84l34a42n 68B92í53l76e64k 5554219871

No tím lépe, jestliže se distancoval. Můžete citovat?

Jinak samozřejmě souhlasím, že člověk se může měnit. Po válce podlehlo učení stalinismu mnoho nadaných lidí - a bylo poučné slyšet později jejich svědectví, jak se mohlo stát, že i oni se dali zlákat zrůdnou ideologií. Třeba i pan Ortel jednou promluví o zrůdnosti nacismu:-)

+1/−1
30.11.2016 19:50

J34i36ř49í 64H83r91b70e24k 9364303875943

„K mé minulosti jsem se vyjádřil mnohokrát. Ano, byl jsem chvilkovým členem kapely Conflict 88,“ uvedl Ortel v rozhovoru na blogu po loňském udílení Českého slavíka. Zároveň ale argumentoval, že právě jeho odchod z kapely je důkazem, že se názorově vyvinul.

+4/0
30.11.2016 20:09

M75i25l78a70n 39B45í27l66e77k 5954109401

Tak já to ocituji celé:

"K mé minulosti jsem se vyjádřil mnohokrát. Ano, byl jsem chvilkovým členem kapely Conflict88. Už to, že jsem si založil v roce 2002 svou kapelu Ortel, která jde odlišným směrem, je posun mého přesvědčení či smýšlení. Každý máme nějaký vývoj a já se rozhodně za své předchozí působení nestydím, ani toho nijak nelituji."

Tedy ani náznak toho, že by se distancoval od své minulosti, kdy dobrovolně působil v neonacistické skupině. Naopak, vůbec toho nelituje.

+1/0
1.12.2016 6:51

J98i60ř58í 40H17r44b28e42k 9394253155933

Naše téma bylo o „distancování“ ne o „litování“. Distancování chápu jako oddělení od minulého stavu - Tomáš by se dnes už těch náckovských propagand neúčastnil, protože prodělal určitý názorový vývoj. Já bych také už nedělal věci, které jsem dělal v pubertě, také se od toho distancuji, protože jsem udělal určitý názorový vývoj. Projevy lítosti nebo naopak přesvědčení o nutnosti v zájmu vývoje si projít i slepé uličky je ve věci distancování se od minulosti jen podružné.

+1/0
1.12.2016 8:00

M40i40l75a83n 29B70í33l35e16k 5634129331

A kde tedy pan Ortel zřetelně odmítnul spojitost s neonacismem? Normálně smýšlející člověk (tak jako po válce komunismu podlehnuvší lidé typu Klímy či Vaculíka) by jasně řekl, že nacismus, stalinismus je odporná záležitost. Inklinace (i když skrytá) k Adolfu Hitlerovi je natolik odpudivá, že nějaké bezpohlavní zbabělé řeči o posunu smýšlení jsou zkrátka nepostačující. Copak nemá pan Ortel dost odvahy udělat třeba to, co David Matásek - tedy říct něco ve smyslu: byl jsem mladej a blbej?

+1/0
1.12.2016 9:08

J74i86ř98í 67H54r79b88e73k 9774183575493

A kde tedy pan Ortel zřetelně odmítnul spojitost s neonacismem?

Dle mého právě v této větě:

„Už to, že jsem si založil v roce 2002 svou kapelu Ortel, která jde odlišným směrem, je posun mého přesvědčení či smýšlení.“ Pro mě je z této věty jasně patrné, že jeho smýšlení dříve je zcela jiné, než dnes a tuto informaci označuji stručným „distanc od předešlých názorů ̋. Kdybych totiž tvrdil (jako Vy), že to žádné distancování není, mohl bych vzbuzovat nepravdivé představy o tom, že je tvorba Ortelu a Conflictu88 totéž.

Hodnotit to jako zbabělé/bezpohlavní/(ne)postačující... mi přijde v naší diskuzi irelevantní. Každý člověk je originál - někdo má potřebu veřejně hlásat že se mýlil, jiný si zabručí pod vousy „chyba se vloudila...“ a další se jde vyzpovídat do kostela. Nevím a je mi šumák, jak to řeší T.Ortel -> to je mezi ním a jeho svědomím. Co mi šumák není, když někdo někoho zaškatulkuje podle nějakých činů v minulosti a přes tyto brýle pak posuzuje všechny jeho ostatní činy. Chápu, že můžete mít oproti T.O. jiný názor na způsob veřejného vyjadřování lítosti nebo pokání, ale informaci o posunu přesvědčení byste zamlžovat či zpochybňovat rozhodně neměl.

+1/0
1.12.2016 16:59

M72i38l84a21n 24B92í63l44e48k 5934519681

No, ale pan Ortel domnělý posun svého myšlení jedním dechem doplnil jednoznačným vyjádřením "já se rozhodně za své předchozí působení nestydím, ani toho nijak nelituji". V poslední době byl snad vidět (bez záruky) na demonstraci, které se účastní taková stoka společnosti, jako třeba Adam Bartoš (ten např. hořekuje na hrobě Anežky Hrůzové, že židovská otázka ještě nebyla v Čechách vyřešena atd. atd.).

Asi nejen na mě pan Ortel působí značně nevěrohodně; přitom by stačilo málo - jednoznačně se vyjádřit k tomu, co snad nerozporuje i podprůměrně inteligentní člověk - tedy že (neo)nacismus je hnus. Pan Ortel pro mě zůstává ve stejné skupině lidí jako třeba Marta Semelová. A podle mě se oba nemůžou divit, když budou za své postoje slovně napadáni (a je tomu tak nakonec dobře, že společnost není lhostejná k příchylnosti nebo lhostejnosti k nacismu/stalinismu) - a můžou si za to do značné míry sami.

0/0
1.12.2016 17:48

J21i90ř60í 24N92o76s65e21k 1608897851366

Víte, co je dědičný hřích?

0/0
30.11.2016 21:00

M54i54l64a30n 67B65í31l12e55k 5634689351

Pokud chcete fušovat do křesťanství, tak to samozřejmě zná odpuštění. Jenže tomu by mělo předcházet upřímné pokání, lítost...;-)

+1/0
1.12.2016 7:13

J16i88ř85í 21H22r43b22e82k 9354843745773

Možná Ortelovi nejde o nějaké „odpuštění“ ve smyslu křesťanství, ale prostě jen o to, aby lidé při hodnocení jeho současné tvorby neposuzovali spíš tu minulou, jak to s oblibou dělávali zástupci minulého režimu.

0/0
1.12.2016 8:08

M24i76l22a86n 32B30í93l28e72k 5634539581

No a proč tedy jasně neřekne (jako třeba Kohout a Klíma ve věci stalinismu), že (neo)nacismus je odporná záležitost a že lituje toho, že kdy projevil (i když nepřímou) inklinaci k Hitlerovi?

Pokud toto neudělá (a bude vidět spíše třeba někde na demonstracích s antisemitou Adamem Bartošem), pak nemůže čekat, že mu lidé přestanou předhazovat minulost.

+1/0
1.12.2016 9:14

J71i61ř88í 84H34r25b61e32k 9154483115583

Napsal jsem „možná“ - abychom věděli jistě, museli bychom se ho přímo zeptat. Kdybych s ním například mluvil já, jistě bych neměl potřebu předhazovat mu jeho minulost - mě osobně stačí, že nyní smýšlí a tvoří jinak. A je docela dobře možné, že je spíše obklopen lidmi mého typu a ti „předhazovači minulosti“ mu jsou prostě ukradení.

0/0
1.12.2016 17:10

M64i81l85a75n 25B17í22l77e41k 5774979461

OK. Ale pak je to potom jeho vina, že se lidé nebudou zabývat jen jeho současnou tvorbou, ale stále ho budou vidět prizmatem onoho stupidního kryptogramu Heil Hitler. Minulosti neuteče:-)

0/0
1.12.2016 17:55
Foto

M70i12c38h90a20l 20M63a53l98ý 3110866950819

Pane Bílku, vy jste se veřejně distancoval před rokem 1989 od totalitního systému, ve kterém jste žil? Vy jste tehdy ani jednou nebyl u voleb?

+4/0
30.11.2016 21:29

M88i77l85a82n 25B23í42l89e46k 5704249171

Viz níže.

+1/0
1.12.2016 7:09
Foto

M25i85c93h65a16l 87M68a33l96ý 3740236600189

Pokud to vezmu Vaší logikou, tak protože jste žil v této zemi za totality a za této totality jste se nedistancoval veřejně od vedoucí úlohy KSČ, pak to tedy znamená, že jste se podílel na perzekucích komunistů, politických vraždách, včetně vraždy Milady Horákové? Pouze vycházím z logiky Vaší argumentace a pro administrátora - diskutuji k tematu diskusního příspěvku.

+4/0
30.11.2016 21:27

M32i13l60a14n 76B74í13l98e91k 5984939781

Logicky to bohužel neberete ani náhodou. Pokud někdo za komančů sloužil režimu nad jistý rámec (a třeba propagoval stalinismus), pak se od těchto svých omylů veřejně distancoval a styděl se za svou zaslepenost (Kohout, Ivan Klíma atd. atd.); stejně to mají tito lidé čas od času na talíři. Pan Ortel hrál dobrovolně v neonacistické kapele, přičemž se nechal slyšet, že toho nelituje - potom se nemůže divit, že pro trochu přemýšlivé lidi bude takovýto postoj stěží akceptovatelný.

+1/−1
1.12.2016 7:07
Foto

M86i94c17h83a38l 54M26a44l35ý 3130326940309

Lžete, viz níže.

+1/−1
30.11.2016 21:24

S12i36d72n44e72y 66S74i34s77k47a 3477392902535

Ja s vami mimoradne souhlasim ... Co se to deje?

+3/0
30.11.2016 17:40

J70a29r38o37m90í86r 81P76i42n51k87a70v70a 6901650866305

Mám za to, že pořádání štvanic na osoby, které neprovedly, to co by si přál pan Banga, není normální. Četl jsem některé texty skladeb, které interpretoval. Podle mého názoru, to není člověk, který by měl právo vůbec někoho kritizovat, Tady by měla být spíš vyvozena jeho trestní odpovědnost.

+9/−1
30.11.2016 17:03

M76i87r68o13s17l37a73v 24K61u56l49h95a51v45ý 5639102261

Pane Kolačkovský, kdyby Ortela odsoudil estét p. Špaček, možná by za Ortel někdo orodoval, ale asi nic moc.

Problém je v osobě kritizujícího; když někdo napíše nejsprostější texty pod sluncem a přitom chce moralizovat, to je pokrytectví nejvyššího řádu.

Druhá mínusovka Ortelu, která se nesprávně nálepkuje, že nazpíval pár písní proti islámu; a to se mohou sluníčka potentovat.

+9/−1
30.11.2016 17:02

J35i57ř53í 35N88o52s41e40k 1648807781856

Pane doktore, Ortel za magory na sociálních sítích nenese odpovědnost. Pan Banga naopak nese odpovědnost za to svinstvo, které padá na Lucku Bílou a spol., kteří se zachovali prostě SLUŠNĚ.

+13/−1
30.11.2016 16:59



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.